INDEKS INKLUZIVNOSTI
Na početku školske 2021./2022. rađeno je istraživanje, odnosno procjena postojećeg stanja dimenzija inkluzivnosti. Ukupan broj ispitanika u istraživanju je 366. Anketirani su učenici, nastavnici i roditelji.
Kategorija | |||||
Frequency | Percent | Valid Percent | Cumulative Percent | ||
Valid | Ucenici | 183 | 50.0 | 50.0 | 50.0 |
Nastavnici | 37 | 10.1 | 10.1 | 60.1 | |
roditelji | 146 | 39.9 | 39.9 | 100.0 | |
Total | 366 | 100.0 | 100.0 |
Pregled anketiranih učenika po razredima:
razred |
|||||
Frequency | Percent | Valid Percent | Cumulative Percent | ||
Valid | šesti | 17 | 4.6 | 9.3 | 9.3 |
sedmi | 51 | 13.9 | 27.9 | 37.2 | |
osmi | 56 | 15.3 | 30.6 | 67.8 | |
deveti | 59 | 16.1 | 32.2 | 100.0 | |
Total | 183 | 50.0 | 100.0 | ||
Missing | System | 183 | 50.0 | ||
Total | 366 | 100.0 |
Prioriteti koji proističu iz trogodišnjeg razvojnog plana su:
DIMENZIJA A – INKLUZIVNA KULTURA:
- Kvalitetnija uključenost učenika u školski život:
- Donošenje pravila na nivou odjeljenja
- prezentiranje pravila na roditeljskim sastancima
- Upoznavanje učenika s pravima i obavezama (ČOZ) s naglašavanjem na higijenu toaleta
- Upoznavanje roditelja na roditeljskim sastancima s pravim i obavezama učenika s naglaskom na higijenu toaleta
- Uključiti učenike sa slabijim školskim uspjehom u školske aktivnosti
- Formiranje heterogenih grupa po uspjehu
- Upoznavanje učenika sa strategijama i tehnikama učenja
- Donošenje pravila na nivou odjeljenja
- Prvencija diskriminacije:
- Razvijanje empatije i saradnje među učenicima
- Jačanje roditeljskih kompetencija
- Podsticati i njegovati prijateljstvo i jačati podršku
- Primijeniti sociogramske postupke u VI razredu i drugim odjeljenima prema procjeni razrednika
- Približiti lokalnoj zajednici ulogu i značaj nastavnika u realizaciji odgojno-obrazovnog rada nastavnika (teme za stručno usavršavanje)
- Jačanje socijalnih kompetencija kod učenika
DIMENZIJA B – INKLUZIVNA POLITIKA
- Riješiti arhitektonske barijere za kretanje osobama sa tjelesnim smetnjama:
- Prilagoditi ulaz u školu za osobe sa tjelesnim smetnjama
- Rušenje arhitektonske barijere za kretanje kroz prizemlje hodnika
- Obezbijediti dodatnu pomoć učenju čitanja:
- Pružiti podršku učenicima u razvoju čitalačkih vještina
- Razvoj osjećaja pripadnosti školi (pozitivna slika o školi . doprinos dimenziji A)
- Podsticati odgovorno ponašanje i adekvatno reagovanje
- Rad s učenicima (ČOZ – radionice, Vijeće učenika)
- Rad s roditeljima (roditeljski, Vijeće roditelja)
DIMENZIJA C – INKLUZIVNA PRAKSA
- Osavremeniti nastavni proces:
- Primjenjivati istraživačku nastavu
- Primjenjivati programiranu nastavu
- Primjenjivati individualiziranu nastavu i način rada
- Individualizirati domaće zadaće
- Educirati nastavnike o savremenoj nastavi
- Uključiti učenike u međusobno ocjenjivanje
- Poticati učenike na samoocjenjivanje i ocjenjivanje drugih učenika
- Objektivno ocjenjivanje učenika uvažavjući njihove sposobnosti i zalaganje (Pravilnik)
- Obezbijediti vršnjačku podršku u učenju
2.1. Ostvariti napredak u školskom uspjehu određivanjem i realizacijom podrške od strane učenika s abolji školskim uspjehom
- Nabaviti i modernizovati nastavna sredstva i pomagala
- Opremanje sale nastavnim pomagalima
- Obezbijediti adekvatna pomagala i nastavna sredstva u kabinetima radi realizacije kvalitetne i savremene nastave
- Nabaviti „pametne table“
- Obezbijediti/koordinirati prevoz za učenike koji stanuju daleko od škole
- Obezbijediti prevoz za čenike iz Lipovica koji mnogo pješače
- Poboljšati infrastrukturu (školske zgrade i školskih prostora)
- Pokrenuti rad školske kuhinje
- Utopljavanje objekta centralne škole
- Utopliti salu
- Odvojiti i proširiti parking prostor za nastavnike od parkinga za roditelje
- Povezati fiskulturnu salu sa objektom škole (ušteda toplotne energije i eliminisanje problema vezanih za okupljanje ispred sale. Također, učenici putnici bi imali prostor za čekanje u slučaju vremenskih neprilika)
- Odvajanje sistema zagrijavanja sjevernog i južnog dijela zgrade ventilom radi preraspodjele energije u korist sjevernih učionica
- Promjena stolarije u PŠ Lipovice
- Zamjena dijela dotrajalog učioničkog namještaja